piątek, 25 stycznia 2019

Jak radzić sobie ze stresem?

Cześć,

Dzisiaj pod lupę bierzemy największą zmorę każdego z nas.
Zapewne większość z Was boryka się z problemem jakim jest stres.

Czym jest stres?

Otóż stres jest naturalną i nieuniknioną częścią naszego życia. Jest to reakcja na codzienne wyznania i zmiany, nie tylko te negatywne, stres występuje również w pozytywnych aspektach naszego życia.

Jednym ze sposobów na udane życie jest zdobycie umiejętności radzenia sobie ze stresem.
Musimy pamiętać, że to nie stres nam szkodzi, ale to w jaki sposób nasz organizm na niego reaguje.

Stres najczęściej pobudzamy negatywnie myśląc np. "NA PEWNO SOBIE NIE PORADZĘ", "TO MI SIĘ NIE UDA".

Nie zawsze jednak stres nam szkodzi. Do prawidłowego funkcjonowania organizmu potrzebujemy optymalny poziom stresu.

Najczęściej spotykamy ludzi, których ze względu na poziom radzenia sobie ze stresem, możemy podzielić na dwie podstawowe kategorie:

1. Ludzie, którzy stresują się dosłownie wszystkim i wszędzie
2. Ludzie, którzy podjęli walkę ze stresem i nauczyli się go zwalczać

Stres sam w sobie nie jest ani dobry, ani zły. Nie ma złych uczuć, są tylko negatywne reakcje na różnego rodzaju sytuacje.

Jak więc walczyć ze stresem?

Czy wiesz, że jest on spowodowany tym, w jaki sposób żyjesz?
Ogromny wpływ ma na niego Twoja pewność siebie. Jeśli pewność siebie jest na niskim poziomie, nie dziw się, że do głowy przychodzą ci negatywne myśli. To właśnie one sprawiają, że zaczynasz się stresować.
Zamiast mówić "NIE UDA MI SIĘ" mów "JESTEM PEWNA, ŻE MI SIĘ UDA".

Tak długim wstępem, w końcu przechodzimy do metod, dzięki którym poradzisz sobie w trudnych sytuacjach.

1. Naucz się lepiej gospodarować swoim czasem.
Sporządzaj swój plan dnia, a nawet tygodnia. Notuj rzeczy zarówno te, które musisz zrobić w danym momencie jak i te, które mogą troszkę zaczekać. Zaplanowanie swoich obowiązków nie wprawi cie w zdenerwowanie tym, że o czymś zapomnisz lub, że czegoś nie zrobisz na czas.

2. Stawiaj sobie cele. Najlepiej te realistyczne, żeby uniknąć myśli, że ci się nie uda.
Postaw sobie cel. Rozplanuj konkretne działania. Rób wszystko, żeby osiągnąć swój cel. Twoja pewność siebie wówczas wzrośnie i stres opadnie na niższy poziom.

3. Nie bądź perfekcjonistą na siłę.
Zapamiętaj, że nie każdy jest idealny, i że każdy popełnia błędy. Nie musisz wszystkiego robić bezbłędnie. Ważne jest to, że się starasz - to powinno Cię motywować.

4. Nie troszcz się o rzeczy, na które nie masz wpływu.
Nie jesteś w stanie wpłynąć na politykę, wojny na świecie czy na pogodę.
Pozwól żeby życie toczyło się samo. Ty natomiast skoncentruj się nad tym, co dotyczy Ciebie.

5. Zawsze bądź sobą i nikogo nie udawaj. Nie udawaj kogoś kim nie jesteś. Udawanie nic dobrego Ci nie da, tylko zniszczy twoją wartość.
Bądź więc sobą. Wówczas unikniesz niezręcznych sytuacji, a co za tym idzie - stresu.


Wiedz, że nadmierny stres to choroba, z którą trzeba walczyć. Chore stresowanie się wszystkim i wszędzie doprowadzi do zaburzeń w organizmie. Twoja pewność siebie spadnie, a ty nadal będziesz niewolnikiem stresu.

Powyżej podane metody sama stosuję. Wprowadziłam je w życie, gdy doszło do mnie, że stresowanie się nic mi nie daje, a tylko przysparza moje problemy.

Tego życzę i Tobie. Mam nadzieję, że zdobędziesz umiejętność jaką jest walka ze stresem.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielki powrót czy koniec z blogiem?

Bardzo długo zastanawiałam się czy powrócić na bloga. Zadając sobie mnóstwo pytań, odpowiadałam jednoznacznie - to koniec. Chwilę później ...